Based on your current IP address we detected that you will have the best experience with the following settings: country:Nederland language:Nederlands
AES Drone.jpg

100% elimination of ad hoc routes for collecting missed bins

AES truck and mini bins

spectacular cost savings and highly improved customer service.

AES helper

Ability to take on a great number of new customers with existing vehicles

AES

Spectaculaire kostenbesparingen en veel betere dienstverlening

AES is een toonaangevende aanbieder van afvalbeheer en recyclingservices in Ierland. De inzamelroutes werden vroeger gepland door de chauffeurs, waardoor de routes vaak inefficiënt waren, er regelmatig containers gemist werden en de klanttevredenheid te wensen overliet. AES besloot om AMCS Route Planner aan te schaffen. De transportoptimalisatie wordt nu uitgevoerd door Route Planner, met als gevolg spectaculaire kostenbesparingen en veel betere dienstverlening aan de klant.

 

AES bedient meer dan 70.000 woningen en 6.000 bedrijven en gaat er prat op het grootste afvalbeheerbedrijf van Ierland te zijn. De onderneming verwerkt recyclebaar en organisch afval en huisvuil. De circa 165 voertuigen voeren per ronde gemiddeld 400-500 inzamelingen uit.

In Ierland zijn de gemeenten niet verantwoordelijk voor het afvalbeheer. Klanten hebben de vrijheid om over te stappen op een andere afvalbeheerder als ze niet tevreden zijn over de dienstverlening. Darren Sadler, Transport & Logistics Manager van AES: “Het is voor AES absoluut noodzakelijk dat we aan de verwachtingen van onze klanten voldoen. Vroeger lukte dat helaas niet altijd”.

De uitdaging

Darren Sadler: “AES maakte vroeger bijna nooit nieuwe masterplannen. De routes werden niet schriftelijk vastgelegd, maar simpelweg door de chauffeurs zelf gepland op basis van lokale kennis. Hierdoor waren de routes niet efficiënt en erg moeilijk uitvoerbaar voor tijdelijke chauffeurs, die vaak containers misten”.

De oplossing

AES besloot om Route Optimization van AMCS te implementeren en masterroutes op te stellen. Darren Sadler: “Optimalisatie van servicedagen was essentieel om de beste resultaten te boeken. We hebben van onze fouten geleerd en onze communicatiestrategie aangepast, waardoor de acceptatie van veranderingen in servicedagen sterk verbeterde”.

De resultaten

“Het systeem heeft onze winstgevendheid en de dienstverlening aan de klant sterk verbeterd”, aldus Darren Sadler. 

  • Circa 15% lagere kosten per hefactie en 100% eliminatie van extra routes voor het ophalen van gemiste containers (de duurste routes)
  •  Verbeterde dienstverlening doordat er veel minder containers worden gemist
  • De mogelijkheid om veel nieuwe klanten aan te nemen met het huidige wagenpark 

Meer informatie

Download de case study en ontdek welke voordelen en resultaten AES heeft gerealiseerd door implementatie van routeoptimalisatie, Mobile Workforce, Enterprise Management en voertuigtechnologie!

 

bel mij terug